Motosikletinizin Kış Bitince Neden Çalışmıyor Motosikletinizin Kış Bitince Neden Çalışmıyor
Motosikletinizin kış sonrası neden çalışmadığını anlamak

Motosiklet aküsü, motosikletin güç üçgeninde çok önemli bir bileşendir. 

Güç üçgeni marş motoru, alternatör ve akünün kendisinden oluşur. 

Bu bileşenlerden herhangi biri teknik özelliklere uygun şekilde çalışmıyorsa motosikletiniz çalışmayacaktır. 

Tipik bir motosiklette akünün beş temel güç kaynağı işlevi vardır: 

Çalıştırma - Motor marş edilirken güç sağlanması. Aydınlatma - Motor çalışmadan önce sabit güç sağlama. 
Ateşleme - Motor marşı sırasında ateşleme sistemine güç sağlanması. 
Şarj - Elektrik sistemlerindeki dalgalanmaları absorbe etmek için voltaj dengeleyici olarak çalışır. 
Sistem Desteği - Kontak kapalıyken güvenlik sistemlerini ve ECU belleklerini destekleme 

Eski akünüzü çıkarma

Motosikletinizin kontağını kapatın, ardından negatif terminali, pozitif terminali, sabitleme braketini ve egzoz borusunu (varsa) bu sırayla ayırın. Akünüzün bulunduğu alanı iyice temizleyerek bitirin. 

Yeni akünüzün takılması 

Yeni akünün motosikletiniz için doğru özellikte olup olmadığını buradan iki kez kontrol edin. 

Aküyü motosikletin braketini kullanarak sağlam bir şekilde sabitleyin ve aşırı hareket etmediğinden veya titremediğinden emin olun. 

Önce pozitif olmak üzere terminalleri takın ve terminal kapağını yeniden takın. Akünüz vinil bir egzoz borusuyla geldiyse, bunu akünün egzoz dirseğine güvenli bir şekilde yerleştirin ve havalandırılan elektrolitin sürücünün bacağından ve diğer bileşenlerden uzak durduğundan emin olun. 

Motosiklet aküleri neden arızalanır? 

Akünün bir sarf malzemesi olduğunu unutmayın. Tıpkı fren balataları veya lastikler gibi, değiştirilmesi gerekene kadar performansı doğal olarak zaman içinde bozulacaktır. 

Bununla birlikte, ciddi hasara ve erken akü arızasına yol açabilecek çeşitli koşullar vardır. Aşağıdakilerden ne pahasına olursa olsun kaçınılmalıdır: 

Aşırı Isı

50̊C'nin üzerindeki akü sıcaklıkları kullanım ömrünü önemli ölçüde azaltır. Sıcaklıktaki her 10̊C'lik artış için akünün doğal kendi kendine deşarj oranı iki katına çıkar, yani çok daha hızlı boşalır. 

Sülfatlama

Sürekli deşarj, düşük şarj durumu veya düşük elektrolit seviyeleri sülfatlaşma olarak bilinen bir duruma yol açabilir. Bu durumda kurşun plakalar üzerinde kurşun sülfat kristalleri birikerek yüzey alanlarını küçültür. Bunu önlemek için akünüzün doğru şekilde şarj edildiğinden ve doğru elektrolit seviyelerine sahip olduğundan emin olun. 

Titreşim

Bir akü sallanıyor veya aşırı derecede titriyorsa, iç elemanları hasar görebilir ve bu da kısa devrelere ve erken arızaya yol açabilir. Akünüzün tam olarak sabitlendiğinden emin olmak için motosikletinizin montaj ekipmanını düzenli olarak kontrol edin. 

Donma

Evet, bir akü donabilir, ancak genellikle yalnızca yeterince şarj edilmemişse. Bir akü boşaldığında, elektrolit içindeki asit suya dönüşür ve bu da 0̊ C'de donabilir. Donarsa, akü kutusu ve dahili bileşenlerde hasar ve çatlama meydana gelmiş olabileceğinden aküyü değiştirin. 

Akünüz tam şarjlıysa endişelenecek bir şey yoktur ve sıfırın altındaki sıcaklıklarda sorunsuz bir şekilde saklanabilir. 

İlginizi Çekebilir
  • Image 9

    Motosikletinizi yaza nasıl hazırlarsınız? - Kılavuz

  • Image 9 (1)

    Motosiklet veya scooter akünüzün daha uzun süre dayanmasını nasıl sağlarsınız?

  • Yuasa Farkı

    Yuasa Farkı

  • Akü Ile İlgili Temel Bilgiler Ve Güvenlik.

    Akü ile İlgili Temel Bilgiler ve Güvenlik

  • Akü Seçimi, Etkinleştirme Ve Şarj Etme.

    Akü Seçimi, Etkinleştirme ve Şarj Etme

  • Kurulum, Test Ve Bakım.

    Kurulum, Test ve Bakım

  • YTX®, YTZ&Reg And GYZ&Reg Ticari Markaları

    YTX®, YTZ® ve GYZ® Ticari Markaları

  • Group 530

    YTZ & TTZ Montaj Açıları

  • Image 9 (3)

    Motosiklet Terimleri Sözlüğü

Akunu Bul