Akünün bir sarf malzemesidir ve tıpkı fren balataları veya lastikler gibi, değiştirilmesi gerekene kadar performansı doğal olarak zaman içinde bozulur. Bununla birlikte, ciddi hasara ve erken akü arızasına yol açabilecek çeşitli koşullar vardır.
Akünüzle ilgili sorunla karşılaşmamak için dikkat edilmesi gereken bazı noktaları şu şekilde özetleyebiliriz:
Aşırı Isı: 50̊C'nin üzerindeki akü sıcaklıkları kullanım ömrünü önemli ölçüde azaltır. Sıcaklıktaki her 10̊C'lik artış için akünün doğal kendi kendine deşarj oranı iki katına çıkar, yani çok daha hızlı boşalır.
Sülfatlama: Sürekli deşarj, düşük şarj durumu veya düşük elektrolit seviyeleri sülfatlaşma olarak bilinen bir duruma yol açabilir. Bu durumda kurşun plakalar üzerinde kurşun sülfat kristalleri birikerek yüzey alanlarını küçültür. Bunu önlemek için akünüzün doğru şekilde şarj edildiğinden ve doğru elektrolit seviyelerine sahip olduğundan emin olun.
Titreşim: Bir akü sallanıyor veya aşırı derecede titriyorsa, iç elemanları hasar görebilir ve bu da kısa devrelere ve erken arızaya yol açabilir. Akünüzün tam olarak sabitlendiğinden emin olmak için motosikletinizin montaj ekipmanını düzenli olarak kontrol edin.
Donma: Akü yeterince şarj edilmemişse, donabilir. Bir akü boşaldığında, elektrolit içindeki asit suya dönüşür ve bu da 0̊ C'de donabilir. Donarsa, akü kutusu ve dahili bileşenlerde hasar ve çatlama meydana gelmiş olabileceğinden aküyü değiştirin.